Min typiska vardag!

En typisk dag i mitt liv

Hej allesammans ! Det var en tjej, som ville att jag skulle skriva om en dag i mitt liv, hur mitt liv för en dag kan se ut. Självklart kan jag göra det! :)
Min dag börjar med att jag kliver upp 05:00, då har jag lite tid på mig att dricka kaffe, kolla blogg, facebook, aftonbladet osv. Sen gör jag mig i ordning, fixar håret, duschar om jag behöver. Sen väljer jag kläder och hinner ångra mig ett antal gånger innan jag känner mig nöjd.
Vid ungefär 06:30, då väcker jag Seth och vi myser en liten stund. Sen äter vi frukost och tittar lite på Disney Channel.
Sen klär vi på oss vid 07:30 och då bär det av mot dagis som ligger precis nedanför där jag bor.
tjugo minuter senare går min buss mot skolan.
Min skola börjar 8:30, där är det stressigt med min linje, vi har mycket prov och inlämningsuppgifter. Det är svårt och tufft men ger man sig f*n på det så går det bra! :)

Jag slutar skolan ca 16:00, då får jag kasta mig på första bussen för att hinna hämta Seth på dagis. Han blir alltid lika glad när man kommer! Så går vi hem, och tittar på lite TV, vi busar och leker, lagar mat och äter mat tillsammans hela familjen. Sen varvar vi ner i soffan innan det är dags för att sova 19:30. Det blir en liten kamp då Seth inte vill gå och lägga sig men det slutar bra!

Då kan jag sätta mig i soffan och ta det lugnt, eller så plockar jag fram böckerna och pluggar!
Mitt liv är hetsigare än vad det låter, svårt att sätta in allt.

Ibland har jag läkarbesök, vilket kommer bli lite för ofta just nu. Sen har jag och Seth’s pappa haft lite tjafs hit och dit som vi nu försöker lösa. Det är mycket att hinna med hemmet också där det måste städas, tvättas, diskas, matlagning. Man måste hålla fint så att alla ska trivas. Vissa dagar orkar man bara inte.

Jag har inte så mycket tid för att ha ett typiskt ungdomsliv, jag är 18 och har varit det i lite mer än 2månader, har bara varit ute 3ggr. Det är ganska lagom för mig visserligen. Ska jag umgås med mina vänner så får dom komma hem till mig, då jag har inte har tid att vara borta. Det är tur att jag har så många underbara vänner som förstår allt det här! Utan dom, hade jag inte mått bra. Då mina vänner är bland det viktigaste jag har, dom jag alltid kan vända mig till oavsett vad det gäller. Och det behöver jag!  
Jag trivs så bra med det liv jag har, att ha barn är helt underbart. Det är hårt, tufft och svårt. Men med all stöttning jag får så klarar jag min vardag! :)
 


Jag hoppas det här var ett bra svar på det du/ni ville veta ! Annars är det bara fråga mer i frågestunden! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0