Underbara läsare !

Hej underbara läsare, jag vet att det var ett tag sen jag bloggade för att jag haft mycket med skola osv.

Idag fyller jag 18 år, och har suttit med hög musik och cider sen 10 imorse ! Sjukt taggad och igår kom en massa fina människor för att fira, idag blir det min FÖRSTA utgång med mina absolut bästa vänner !
IDAG KÖR VI PÅ HÅRT !!
 
Fler bilder kommer imorgon på hur kvällen varit !


Idag firar jag även en sak till, och denna dag är inte enbart ägnad åt mig..

 
Utan denna dag är även för min pappa!
För exakt två år sedan idag, alltså då jag fyllde 16.. Så råkade min pappa ut för en arbetsplatsolycka och vi skulle ha förlorat honom. Han låg nedsövd i respirator i över 3veckor och fick börja om från början med allt, som att lära sig gå, prata osv. Det var en dag jag bara ville glömma, men självklart kan man inte !

Samtidigt som det hände, så var det början på något nytt! Det var ett nytt liv som startades för hela min familj. Jag fick lära mig att bli vuxen tidigt för att kunna ta hand om alla som var förkrossade att jag glömde bort mig själv. Att se sin pappa ligga så, är overkligt och det är ingenting jag kan önska någon! Att se sin mamma och lillasyster så förkrossade med hjärtat i tusen bitar, så fick jag min mamma roll och växa upp väldigt snabbt.
Det såg inte så ljust ut för vår familj, och vi kämpade med pappa varje dag. En vacker dag, vaknar han upp. Det kändes som om man var påväg upp till himlen för att hämta tillbaka honom då Gud släppt sin vackraste ängel!

Vi fick vår pappa tillbaka mot alla odds.. Min pappa är familjens hjärta, min och min lillasysters hjälte, förebild. Min mammas man, kärlek, det ÄR hennes allt. Jag började förbereda mig på att aldrig mer få se honom, utan att se denna dag som sorgsen och ingenting att fira. Att denna dag skulle vara till minne utav min pappa och inte för min skull. Jag delar denna dag mer än gärna tillsammans med min pappa.

Du Pappa, det finns lite saker jag vill säga dig.
Det är tack, för att du och mamma gjorde mitt liv möjligt, utan er hade jag inte suttit här och fått skriva detta till dig. Utan dig pappa, hade jag varit svag, jag hade gråtit mig till sömns istället för att få vara din trygga varma goa famn, Du Min Fina Pappa, Jag hade inte kunnat vara mera lycklig som fick dig tillbaka.
Nu är jag vuxen vilket känns konstigt.. men jag ska göra allt för att du och mamma ska må bra. och även min fina lillasyster. Du förstörde aldrig min födelsedag som du ofta ber om ursäkt för. DU fick mig att inse, hur viktig familjen är. Att familjen är någonting man ska värna om och älska och ta hand om!

Pappa, Jag älskar dig, Och att du finns här med mig idag, det betyder allt för mig idag. att DU min fina pappa, får dela min första vuxna dag tillsammans med mig! Fan pappa, jag kan inte sluta säga det nu.. JAG ÄLSKAR DIG!! <3

Kommentarer
Postat av: Merri

Grattis på födelsedagen!!

Har du gjort din design själv? Den är jätte fin!! Kram!!

2012-08-25 @ 13:31:47
URL: http://merriis.blogg.se
Postat av: Kristina

Först: Grattis på 18-årsdagen.
Sen tycker jag att det är fint skrivet, allt om din pappa, din familj o din kärlek till dem. Det är aldrig kul att vara nära att mista sina föräldrar. Hoppas din pappa är återställd idag, annars att han blir återställd.

2012-08-25 @ 14:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0