Fråga + Svar

Hej!
Jag bara undrar hur ni/du försörjer eran/din familj? Om du varken studerar eller jobbar?
Jag menar absolut inget illa men jag är bara lite nyfiken! :)
Fin och bra blogg! :) keep it up.

Hej och tack ! :)
Jag har ju tagit ett sabbatsår för mammaledighet, och därför för att jag är under 18 har jag fått ca 3-4500 i månaden som ska räcka för oss. Bara den att jag har lite panik för att pengarna försvinner nu i augusti samtidigt som jag börjar Gymnasiet och Seth på dagis.
Jag funderar på att ta kontakt med Soc, men står fortafarande och funderar på om det finns ett bättre alternativ eftersom nästan ingen tar en 17åring för jobb.
Men vi får se lite om hur det går :)
Jag är ju den som alltid önskat att pengar skulle växa på träd.. menmen. det kommer nog aldrig att ske. Haha...

Tack för kommentaren !

Kommentarer
Postat av: moster

soc är ingenting du behöver känna dig osäker för angelica, dom finns ju där av en anledning och det är ju inte för hela livet -utan för att ni ska få hjälp att komma igång med eget.



att som ung söka tycker inte jag är fel, alls -det är snarare arbets skygga personer som trampar där i 10 år man lätt skakar på huvet åt och undrar hur dom tänker.



nej, prata med soc helst nyss för att det tar tid att få igenom ett beslut också -och det gäller att visa framfötterna där, prata med dom om eran situation och be att få komma dit och prata med en handläggare som hjälper er -handläggaren kan även hjälpa dig/er att hitta jobb/extra jobb skriva in er på arbetsförmedningen när ni båda är 18 +mycket mycket mycket mera.

2011-06-18 @ 17:54:25
URL: http://exnextdoor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0