Om mina ätstörningar.

Hej, Jag fick en fråga om hur jag hade det när jag hade mina ätstörningar och om jag bara kunde berätta lite om det och självklart kan jag det.

Allt började när jag gick i 4an i grundskolan. Då var jag kort och väldigt väldigt rund. Sen började folk mobba mig, kalla mig tjock och massa sånt. Det sänkte ju självklart mitt självförtroende till botten, sen började jag äta mindre och mindre hela tiden. Till slut så slutade jag äta helt, Jag mådde dåligt och illa bara jag såg maten.
Jag gick ner i vikt fort, men man mår riktigt riktigt dåligt och det hade kunnat tagit livet av mig för att en människa ska inte sluta äta. Jag passerade år 4, 5 och 6 i skolan. Sen helt plötsligt i 7an så vägde jag bara 50kg. och då gick jag ner i massor. Jag mådde riktigt riktigt dåligt. En av mina dåvarande pojkvänner sa att jag var ful & gjorde mig illa. det gjorde bara saken värre, och som minst har jag vägt 49kg. Jag mådde riktigt riktigt dåligt, man förstör sig själv rent ut sagt. Min mamma sa att hon skulle lägga mig på sjukhus om jag inte börja dricka något eller åt. Men jag började ändå inte. Sen började jag träffa nya vänner, fick ett nytt umgänge och hade riktigt kul. Då började jag må lite bättre, och åt lite mer.
Sen träffades  Jag & Sonny när jag hade gått halva terminen i 8an. Då började jag må bättre igen och började äta mer. sen har jag tränat också och då gick jag upp i vikt i muskler till ungefär 57kg. sen ökade jag upp till 60kg.
Och sen stannade min vikt på 60. Men sen gick jag ner i vikt igen till 52 när jag slutade på hockeyn. Sen pang så var jag gravid. och då gick jag upp till 77kg under graviditeten och jag började må dåligt över det. Och nu kommer mina ätstörningar tillbaka lite till och från.. Och det är lite upp och ner. jag mår bra när det gäller allt utom min vikt. Jag gick bara ner  7 kg efter graviditeten, så nu väger jag 70kg.. vilket jag mår dåligt över för jag har varit vikt beroende sen jag gick i 4an. Jag har provat allt för att gå ner i vikt men ingenting har funkat. så nu ska jag köpa hem en tränings cykel och cykla framför vår TV istället för att sitta i soffan och lata mig.

Men även idag , så får jag perioder där jag äter väldigt dåligt. Det kan hålla i allt från en vecka till en månad osv. det kommer lite till och från.. Att sluta äta är ingenting jag kan rekomendera för någon. För det försvinner aldrig. Sen mår man dåligt psykiskt och ingen kan egentligen hjälpa en ur det. Det är bara en själv som kan hjälpa sig ur det.

Jag kan säga nu i efterhand, att man ska respektera sig själv, älska sig själv för den man är, och folk runt omkring, dom älskar dig för den du är. Vill ni ha hjälp, kan ni kontakta mig via bloggen som kommentar eller på min mail. Jag hjälper gärna andra med samma problem som jag tidigare vart med om.

Hoppas du fick hyfsat bra svar på din fråga. Vill du veta mer, eller om du har frågor så skriv gärna.
Ta hand om dig och tänk på det jag precis skrivit. Puss !

[email protected]


Kommentarer
Postat av: anonym

jag känner mig tjock och är lite överviktig men jag vet inte vad jag kan göra åt det . det är svårt .

tips?

2011-01-01 @ 18:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0