Jag har nog ändrat mig...

Jag tror jag vill ändra mitt gymnasieval igen.. Jag har fått lite tips och råd av min moster som ångrar att hon valde fel grej på gymnasie. Och hon tog reda på hur det är att plugga till Advokat.. och jag kan inte kalla mig själv för Advokat och jag kommer inte vara advokat förs jag är runt 36-40års åldern.. då har "halva" mitt liv redan paserat.. så jag har börjat fundera på någonting helt annat.. Som hjälper folk, kan rädda liv osv...



Jag fundera och det låter som någonting intressant.. tror ni det skulle passa mig ?

Ni tycker säkert att jag inte tar det här på allvar nu, men det är det jag gör. därför vill jag inte vänta så länge med ett jobb. Jag funderar på ambulansförare.. Jag tror det kan vara något för mig..


Kommentarer
Postat av: Nea

Det låter ju askul, jag ska välja linje till hösten och jag väljer omvårdnad och så funderar jag på ambulansförare eller barnmorska :D Som ambulans förare vet man ju liksom aldrig vad som ska hända under dagen det är ju asspännande att liksom inte veta om man får åka till en bilolycka eller till en skola för att barn har ramlat ner från ett träd. Låter som en jättebra ide´ :)

2011-01-05 @ 12:56:50
Postat av: Moster

amulans sköterska vare väl? inte ambulansförare :) amulansföraren får ju bara köra.



men jag tror mer på det jag, helt klart. det eller rent allmänt omvårdnad, sam eller handel när du väljer linje sen, dom 3 är linjer jag tror passar dig mest. puss puss

2011-01-05 @ 17:48:08
URL: http://exnextdoor.blogg.se/
Postat av: Anonym

det låter som ett roligt jobb! och bara du själv känner dig nöjd och vill bli det så ska du göra det. Det är din framtid och ditt liv och bara du kan välja, du ska inte lyssna på oss andra. Men jag tycker det är ett grymt bra val!



lycka till med det nu angelica!

2011-01-05 @ 19:54:31
Postat av: Jontee

Jag pluggar ju på Cultus på program omvårdnad med inriktning Akutsjukvård och räddningstjänst! Där lär du dig grunderna till allt, och är utbildad undersköterska och har SMO i bakgrunden när du går ut. Riktigt rolig och bra skola, bra lärare, dock mkt plugg, och en asnice miljö!! Alla är vänner med alla och det är inget skitsnack, hur underbar som helst! Du får även vara på ambulansen,Brandkåren och hos polisen, samt ha praktik på någon av ovanstående samt ha praktik igen på Ålderdomshem, Hemtjänst och Ackis =)

2011-01-11 @ 01:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0