Vad känner ni om svälten i Afrika ?

Jag tycker det är hemskt..

 

 




Jag mår så dåligt över att se dom små små barnen.. Dom borde fett valkar och hull på kroppen. Dom här barnen har ingenting..
Ingenstans att bo, sova, känna sig trygga, ingen mat, knappt vatten, inga kläder. ingenting..
Det får mig att må så dåligt !  man känner sig skyldig på något sätt. Jag ska försöka hjälpa till så gott jag kan !
Mår så dåligt, jag vet inte ens vad jag ska säga.. ni kanske märkte det..

Vi är bortskämda, gnäller om nyaste sakerna, blir förbannade när vi inte får som vi vill.
Dom här barnen skulle bli lyckliga utav lite mat, kläder och någonstans att bo. Allt dom begär är överlevnad.
Jag ska försöka skänka så mycket kläder jag kan, pengar om jag kan osv.
Mat är lite svårt att skicka tyvärr.. det är nog inte så fräscht när det väl kommer fram :( 
Sånt som jag vet att dom skulle uppskatta !  Gör likadant ni, ni har ingen användning av allt. Det finns dom som behöver det bättre !

Vad känner ni över allt det här med Afrikas svält ?   det gör mig ledsen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0