Tågolycka !

Flera personer skadades i en olycka mellan ett X 2000-tåg och en kranbil vid Kimstad station mellan Linköping och Norrköping i kväll.

Sexton personer har förts till Universitetssjukhuset i Linköping och Vrinnevisjukhuset i Norrköping, enligt Östgötapolisen. En av de som förts till sjukhus ska vara allvarligt skadad. Inga personer har omkommit.

En person ska ha kört det arbetsfordon som krockade med tåget. Det är oklart om föraren är skadad. Fordonet står nu flera hundra meter från platsen där tåget till sist fick stopp.
De oskadda åker med buss till Linköping där SJ:s personal möter dem tillsammans med en krisgrupp.

Strax före klockan 20 fick polis och räddningstjänst larm om tågolyckan. Enligt de första uppgifterna var flera svårt skadade och fastklämda.
Mikael Skoog anlände till olycksplatsen vid 21-tiden.

-Jag ser ett tåg som är skadat längs med hela sidan. Det är väldigt skadat just längs vagn två och tre. Det är uppenbart något som tagit i längs sidan av vagnarna, sade han till TT.
-Underhållningsarbeten pågår vid järnvägssträckan där olyckan har inträffat. Enligt de uppgifter jag har ska ett fordon eller arbetsredskap ha träffat tåget på sidan, sade Skoog.

Tåget var på väg från Stockholm mot Malmö och skulle han anlänt till sin slutdestination strax efter 22.Spåren mellan Linköping och Norrköping stängdes av minst fram till midnatt, enligt Trafikverkets presstjänst.



Jag brukar i vanligafall inte läsa Kissies blogg längre, men det här gjorde mig faktiskt förbannad :S


Nu har det hänt en j*vla olycka tydligen så vi kan inte åka vidare med detta tåg. Nu inväntar vi bussar, vi är fast i Norrköping?! ÅHHHHH!! Missar ju mitt andra tåg som ska ta mig till Kalmar, jätteroligt….. VERKLIGEN! Lämnar f*n aldrig Stockholm igen!


om det nu skett en olycka, ska man väl vara glad att man inte satt på det tåget och var en av dom. livet har ju förstörts för så många människor. Jag tycker hon rent ut sagt är patetisk och väldigt egoistiskt som om allt handlade om henne ?


Kommentarer
Postat av: sarah

kissie är så dum i huvudet

2010-09-13 @ 17:28:54
URL: http://sarahceciliacollin.blogg.se/
Postat av: Néa

Hej, hur är det med farsan?

2010-09-13 @ 17:40:09
URL: http://lenniii.blogg.se/
Postat av: Ellen

Man tycker bara sämre och sämre om henne...

2010-09-14 @ 00:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0