Frågestunden,

Frågestund:


- Är du inte ett dugg rädd inför förlossningen?

Svar:
Nej jag är inte rädd, det finns inget att vara rädd för. Det är mer en spännande känsla jag har.


- Kommer du och din pojkvän dela på föräldraledigheten?

Svar:
Nej, Sonny måste plugga vidare så det är jag som får vara hemma ett år med vår son. Han kommer ju vara hemma och hjälpa mig efter skolan och på helgerna. Men det är jag som tar ledigt.


- Vilken gymnasielinje ska du läsa sen?

Svar:
Jag kommer välja Sam på Boland för att senare kunna plugga vidare till advokat.


- Skulle du rekommendera andra tonåringar att bli gravida?

Svar:
Rekommendera vet jag inte.. det finns ju vissa som är mognare än andra så det beror helt på hur man är som person. Jag är ganska ansvarsfull av mig om jag får säga det själv. Men jag tror inte jag kan rekommendera det, men skulle det hända att man blir med barn som tonåring så ska man tänka efter ordentligt och göra som man själv känner. Det är bara du själv som kan avgöra om du är mogen till barn eller inte.


- Vad tycker du man ska ha uppnåt innan man skaffar barn?

Svar:
Egentligen tycker jag man ska plugga färdigt, gå gymnasie och få riktig utbildning, jobb osv. Du ska ha någonstans att bo, du ska ha en inkomst osv. Men jag har ju inget eget boende, ingen inkomst förutom mitt barnbidrag som jag inte räknar som inkomst. Men jag har tur som får det stöd som jag får, det är det inte alla som har.  


- Gjorde det ont för dej när du hade samlag för första gången?

Svar:
Om jag ska vara ärlig, så nej. det kändes nästan ingenting för mig. Man brukar oftast blöda lite efter första samlaget för att man spräcker som en liten hinna. men inte ens det gjorde jag. Så nej, det gjorde inte ont första gången jag hade sex.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0