Jag ska vara 100% ärlig!

Nu ska jag vara 100% ärliga emot er, jag har fuskat mycket med min diet till vikt minskningen.
Idag när jag klev upp på vågen så stod den på 68.8 kg !!!!

Och jag mådde illa när jag såg det, jag har gått upp i vikt! Så alltså.. så snart jag får pengar och har råd så ska jag sätta igång med en annan diet som jag själv satt upp. "dieten" låter inte som den bästa, det låter som om jag ska svälta mig själv fastän jag kommer få i mig sammanlagt 500-600kcal per dag. sen gör jag intervallträning 2h per dag. då förbränner jag ca 800-900kcal per dag. Så jag ska sätta igång med det nu.
Jag ska  väga åtminstone 55kg när skolan börjar ( 16augusti ). Jag har lite mer än en månad på mig att gå ner 8.8kg.



Om det är någon uta er mina fina läsare som har några ROLIGA träningstips, så dela mer än gärna med er !
Puss mina hjärtan !

Kommentarer
Postat av: ♣ Ida - Hon som föddes med LKG

Hoppas du får en bra dag! ♥

2012-07-14 @ 10:49:20
URL: http://idahtt.blogg.se
Postat av: S.

Bra att du är ärlig och vågar erkänna dina misstag :)

Men du, jag vill inte låta elak men jag tror att en stor anledning till att du har misslyckats gå ner i vikt så många gånger är för att du sätter alldeles för höga krav på dig själv.

8.8 kg på en månad funkar, javisst, men det är inte bra för varken kroppen eller hälsan. Och 2 timmar intervallträning varje dag, var ärlig mot dig själv nu Angelica, kommer du verkligen orka det?

Jag tycker du borde sätta lägre krav. Tex ta ett kg åt gången, sätta upp små mål som tex "jag ska träna MINST 20 minuter varje dag", "idag ska jag inte äta onyttiga saker" osv, för hjärnan lyssnar mer på "förslag" så att säga än stränga krav, det är vetenskapligt bevisat ;)

Lycka till nu, och kom ihåg - lyssna på kroppen om den säger ifrån! <3

2012-07-14 @ 12:24:28
Postat av: S.

Och om du ändå tänker förbränna 800-900 kalorier per dag, så borde du satsa på att äta MINST 1200 kcal/dag, gärna upp emot 1500 kcal. Annars kommer du inte orka umgås med din son, du kommer inte orka resa dig ur soffan till slut eftersom du kommer ligga på MINUS i intag varje dag.

1 kg fett = 7000 kcal. Om du äter 1500 kcal/dag och tränar bort 800-900 kcal får du i dig sammanlagt 600-700 kcal varje dag. 600 kcal varje dag x 7 dagar i veckan = ett underskott på 11200 kcal per vecka. Då kommer du alltså gå ner lite över 1 kg i veckan, närmare 2 till och med.

Snälla, svält dig inte. Du kommer bli svimfärdig och sjuk. Tänk på din hälsa!

2012-07-14 @ 12:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0