DAGENS FRÅGA; 2012?

Jag har suttit och läst allt om Jordens undergång 21/12 - 2012 13:00.. och om jag ska vara ärlig så skrämmer det mig..
det är fyra olika "personer" , en av dom levde liksom på 1700-talet och han sa även då att jorden skulle gå under.
Jag klarar knappt av att prata om det, för det får mig deprimerad, rädd.. jag skakar och får ont i magen när jag ser klipp om olika teorier.
Sen såg jag en video idag för en liten stund sen om att det kommer komma som "en andra sol" innan det händer, så är det ett tecken på att historierna och teorierna är sanna..


Mayakalendern slutar den 21 December 2012. Enligt deras planetära cykel så kommer då jorden och solen stå i en perfekt linje med vår galax "ekvator", något som vi med moderna mätinstrument nu kunnat verifiera. Mayaindianerna menade att då skulle jorden, som vi känner den, gå under. Vissa hävdar att på den 21:a December så kommer jorden genomgå ett så kallat "pole shift" som innebär att de magnetiska knytpunkterna (nordpolen och sydpolen) kommer flyttas vilket kommer leda till globala naturkatastrofer och till slut mänsklighetens undergång.


Jag tror på det här.. mig skiter jag i vad som händer.. men jag tänker på min älskade lilla Seth.


Tror ni på det här ?  skriv gärna era synpunkter på detta.

Kommentarer
Postat av: sarah

jag vill inte tro på det. jag hoppas inte att jorden går under. jag vill inte dö, är så rädd:/

2010-10-15 @ 10:16:58
URL: http://sarahceciliacollin.blogg.se/
Postat av: Jasmin

Jag tror på jordens undergång , men jag tror absolut inte att det händer 2012 , jag tror nog det händer om cirka 400-500 år , tror absolut inte före.. så jag tror det där är en myt..

2010-10-15 @ 14:41:20
Postat av: Anonym

jag tror att jorden går under då, och är livrädd för det..

men hoppas verkligen att de inte händer 2012, utan om typ 600 år :)

2010-10-15 @ 16:32:09
Postat av: Mormor

Jag tror inte på det där, visserligen kommer säkert jorden att gå under nån gång men såna där profetior dyker upp med jämna mellanrum o det finns alltid nån som får allt att stämma, den skulle ju gå under 11/9 2001 oxå, eller hur? och på 70-talet fanns oxå nån som sa att jorden skulle gå under ett visst datum, kommer inte ihåg vilket men många förberedde sig på det, sånt där tar jag med en klackspark

pusspuss o jättekramen

2010-10-15 @ 19:24:51
Postat av: Jasmin

håller med din mormor helt och hållet! Tycker man ska ta det med en klackspark!

2010-10-16 @ 17:31:38
Postat av: Mamsen

Ja faktiskt så tror jag snarare att den långsamt kommer att duka under p g a miljöförstöringarna, polerna är ju redan på G att smälta osv o avgaser och cigarettrök är större miljöbovar än vi tror, inte bara smutsiga industrier o sånt så arbeta på i det lilla så kanske man kan rädda jorden eller åtminstone försena undergången §:)

2010-10-17 @ 00:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0