svar + fråga

när du fick seth va du tvungen att koppla in socialen då? för en kompis till mig hon säger att när hon blev gravid så va hon tvungen att ta kontakt med socialen, men måste man göra det bara för att man blir gravid när man typ är 17 år?

Svar:
nej jag blev inte tvingad att koppla in socialen. Jag är till och med ett eller två år yngre än din kompis och jag sitter inte hos soc. men sen om jag tar kontakt med soc självmant vilket jag inte gjort så är ju det en sak. Men för mig är det inte dåligt att vara kopplad till soc, man kan komma ur det. ingenting ä ju omöjligt med det är ju inget mål att sträva efter. Men jag har aldrig blivit tvingad till att koppla in soc men sen kanske din kompis haft väldigt otur isåfall, men själv har jag aldrig blivit utsatt för det. och jag är en väldigt envis tjej så även om någon skulle tvinga mig så kämpar jag emot det, för mig så måste dom ha bevis mot mig som kan stärka att dom behöver bli inkopplade och inte bara för att man ung som förälder !. :)

Kommentarer
Postat av: Jasmin

Såg dig i Graneberg igår , du var jättesöt!

Vågade inte hälsa när du var med hela familjen , ville så gääääääärna se lilla Seth , men det får väl bli någon annan gång, såg när din mamma höll i honom , så underbart!

2010-07-12 @ 08:49:01
Postat av: hm

men om du inte hade haft föräldrar vem tror du då hade betalat för dig? då måste man kontakta soc för att få hjälp och det är inget dåligt med det. hur skulle du annars kunna försörja ditt barn?

2010-07-12 @ 18:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0