Planering av packning till BB !

Nu har jag planerat vad jag ska ha med mig till förlossningen, såhär ser min lista ut:

BEBIS:
Kläder
3st  Body
1st  Mössa
3st  Byxor
2st  Strumpor
1st  Overall

Övrigt:
Napp
Blöjor
Tvättlappar
Babyfilt


SONNY:
Mat & Dricka
sånt du gillar

Extrakläder
Mjukisbyxor
T-shirt
Tjocktröja

Övrigt
Tandborste
Tandkräm

Avslappning
Bok
Mp3
Nintendo DS
Film
Skipbo


ANGELICA:
Journalen från MVC
VIKTIGT


Pass/ID
VIKTIGT


Inneskor
Tofflor

Bekväma kläder
Mjukisbyxor
Linne
Tjocktröja
Strumpor 2par
Amnings-behå

Mobiltelefon + Laddare
Kamera + Laddare

Toalettsaker
Handduk
Duschkräm
Schampo
Balsam
Tandborste
Tandkräm
Borste
Amningskupor
Bröstkräm
Läppsyl
Amningsinlägg
Hudkräm
Deo

Morgonrock

Trosor
3st

Bindor
Massor, 2 eller 3 förpackningar

Avslappning
Massageolja
Bok
Mp3
Öronproppar


TIPS:

Mat
– när du ska föda har du inte den bästa aptiten. Ta med något som du vet att du alltid kan äta. Det är viktigt att äta för att få energi till förlossningen. T ex Dextrosol eller godis.

Dricka
– saft, juice, Coca Cola, Energidryck eller Druvsocker

Extra – Örngott

Husdjur – det är en god idé att ta hem något som barnet har haft på sig dagen innan barnet ska komma hem, för att djuret ska vänja sig vid doften.

Pengar – Helst mynt, ifall dom bara har automat och ingen kiosk + parkerings automaten


Har jag glömt något så skrik till !?


Kommentarer
Postat av: Anonym

tror inte du glömt något, ser ut som du tar med dig för mycket! ska du flytta in? :p

2010-04-22 @ 15:43:12
URL: http://lenniii.blogg.se/
Postat av: Petra

nappen kan du skippa, dom på BB är inte så förtjusta i att man tar med sig napp, ni ska kunna komma igång med amningen på bästa sätt först och främst anser dom :)

2010-04-22 @ 16:25:51
URL: http://exnextdoor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0