Sjukgymnasten idag !

Ja, så är det. Var hos sjukgymnasten idag.
Har ju sånna förbannade ryggproblem, smärtor och fan-å-hans-moster !
Fick börja med att klä av mig , till underkläder.. inte alls roligt.

 

Hon kollade mina rörelser, det verkade bra sa hon men min ryggrad är böjd upptill pga att jag inte orkar hålla upp överkroppen pga slappa magmuskler, slappa ryggmusker och alldeles för stor byst. Så vi ska börja träna dom inre magmusklerna, och dom inre ryggmusklerna.
Jag kom precis nu på mig själv med att sitta böjd framåt , och det gör så förbannat ont !

Hon frågade dessutom hur jag mår över min vikt. svaret var " skit dåligt ". Jag vill gå ner i vikt men har inget bra tålamod till det. Jag ska börja anteckna och ta kort på dom övningar hon ger mig osv för att kunna dela med mig utav det till er.

Men hur som helst, så senare när jag börjat få en stabilitet i rygg och mage så ska vi ta kontakt med en dietist som kan hjälpa mig med ett sundare liv och viktnedgång. Nu när jag verkligen får proffisionel hjälp, så ska jag ta chansen till att verkligen göra något med mitt liv !

Vill ni ta del utav det här med sjukgymnast, dietist, övningar, bilder &  vad man bör tänka på osv ?
Isåfall hjälper jag er gärna med det kan jag ! :)


Ingen ska behöva gå runt med sådana ryggsmärtor som jag har !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0