FRÅGESTUND

Varför byter du skola?
Jag går nu för tillfället på Bolandskolan på byggprogrammet, med världens underbaraste klass ! det är det som har gjort det så svårt för mig att prata om det här på bloggen.
Min kropp orkar inte med det tunga fysiska inom det programmet, huvudet säger ja men kroppen säger ifrån.. tyvärr.

Vart byter du?
Jag kommer gå från Bolandskolans byggprogram till Cultus – Omvårdnads programmet för att sen kunna vidareutbilda mig till sjuksköterska och sen barnmorska.

Vilket är ditt bästa Tv-program?
Mina två bästa två TV-program är
Våra bästa år ,  på kanal 3 10:25 & Glamour  på kanal 7 18:00.
Det går varje dag och jag följer dom varje dag också :)

Vilken är din favorit film?
Min favorit film är absolut Lejonkungen 1. Ingen annan film slår den.
Annars är det skräckfilmer, det älskar jag.
Så om någon har några bra tips på bra skräckfilmer så säg till ! :)

 

Vad hände med din personliga fotograf?
Jag bad henne komma när jag fyllde år 25 augusti men hon dök aldrig upp, och sen har jag frågat henne några gånger men hon dyker inte upp och har inte tid.. så det är väldigt synd !


Om du blev gravid igen, skulle du då behålla barnet?
Ja absolut, jag är emot abort. Jag förstår dom som gör en abort ifall det är en kvinna som blivit utsatt för väldigt allvarliga övergrepp. Då kan jag absolut förstå och hade nog gjort samma sak. Men blir man med barn för att man själv slarvar med preventivmedel  så får man ta dom konsekvenser  som medföljer. Jag tycker att om man är stor och ”mogen” för att ha samlag så ska man vara beredd på att vara ansvarsfull nog för att ta hand om ett barn om så fallet blir. Det är ju så barnen blir till, inte sant ? ;)

Saknar du inte att bara vara ungdom ibland? Kunna gå utnär du vill och göra vad du vill?
Jo absolut gör jag det, men jag älskar mitt liv som det är nu. Jag har hittat mitt liv i så ung ålder. Men jag är lycklig över det jag valt, och jag kan gå ut och roa mig ibland och få ” vara ung ”. Jag åker iväg på innebandy cuper ibland och då är min mamma så underbar att hon hjälper till med Seth, när jag går i skolan får jag vara ung, och självklart roar jag mig med vänner också. Inte lika ofta som andra 17åringar men så att det duger fint för mig :)

Vad är dina tips för att få ett förhållande att hålla?
Jag gör ett eget inlägg om det ! :)

Hur mår du angående din vikt?
ärligt talat.. skit dåligt. Jag trivs inte med mitt utseende, min vikt. Men jag lever för så mycket annat att jag inte orkar bry mig så mycket ärligt talat. Dom flesta ungdomar säger ” jag ska sluta äta, jag ska sluta äta ”. Men det är det ABSOLUT SÄMSTA du kan göra. Man går bara upp ännu mer i vikt när man börjar äta igen. För kroppen mår som sämst när du inte får i dig tillräckligt med näring och allt det som kroppen behöver.
Träna hellre, strunta i sötsaker, ät sunt osv.
Jag har inte tid för träning mer än två gånger i veckan, jag är svag för sötsaker och det är svårt att äta sunt hela tiden eftersom vi är 6personer i min familj och då ska alla byta matvanor.
Så det är något jag får ta tag i senare isåfall, bara min lilla pojke mår bra så mår jag bra :)

Kommentarer
Postat av: layla

vrf dyker hon aldrig upp för? asså din fotograf..fett bitchig jo.

2011-11-03 @ 10:44:30
Postat av: E

se paranormal activity 3!



Jag tycker om att fotografera och är inte så dålig på det heller så jag ställer gärna upp gratis om du vill!

Hör av dig på min mail :)

2011-11-04 @ 22:59:23
URL: http://elladahlin.myshowroom.se
Postat av: Stina

jag anser att man borde skaffa barn för att man vill ha barn (= beredd att älska och ta hand om barnet) istället för att skaffa det som en konsekvens för att man slarvat. En konsekvens på slarv kan tex vara att man får ett sämre betyg på ett prov för att man slarvade närman pluggade eller skrev provet, inte att föda och ev. uppfostra ett barn. Jag förstår verkligen vad du menar med att det är viktigt att förstå konsekvenser av handlingarna och att man borde vara mogen för konsekvenserna om man har oskyddat sex, men jag tror det fortfarande kan finnas en poäng med att skaffa sitt barn när man är redo för det och inte för att man tvingas till det. Jag menar många gör misstag och alla som har sex tänker inte så långt och är inte nödvändigtvis lämpade för att bli föräldrar. Menar inte att uppröra dig utan ger ett annat perspektiv på det :) Det innebär ett stort ansvar att vara förälder, och även om du blev redo att ta det ansvaret och faktiskt är en bra mamma (och din kille blev en fin pappa med) kanske inte det gäller för alla.

2011-11-09 @ 15:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0