Fråga + Svar

hej, när fick du reda på att du va gravid? och hur kom ni fram till att ni skulle behålla det? :)

Jag fick reda på att jag var gravid 2 Oktober 2009 på min sambos födelsedag, Jag sov hos honom och gratta honom på morgonen. Dagen innan hade vi skoj slagits lite i hans soffa och sen så träffa han mitt bröst och jag skrek till för det gjorde ont och jar aldrig reagerat så förut så han vart ju knäckt för att det gjorde ont på mig. Sen den 2 Oktober så gratta jag honom på morgonen, det var en vanlig skoldag. Så vi började göra oss i ordning för att åka till våra skolor och jag började plötsligt må riktigt illa och bara huka mig över toaletten och vart kvar där ett bra tag.
Vi satte oss på bussen, så kom vi till Central Stationen i Uppsala ( där jag bor ) . Så Sonny klev av bussen för att byta till en annan. Sen precis innan dörrarna på bussen gick igen så sprang jag ut för jag kände hur illa jag börja må. Då kom ju tanken, kan jag vara med barn ?
Två månader innan hade jag slutat med mina p-piller då en läkare sa att jag inte kunde få barn för jag låg på sjukhus med magproblem och gjorde gynekolog undersökningar efter gynekolog undersökningar.
Jag ringde iallafall till min mamma och frågade om ungdomsmottagningen på stan kunde vara öppen men det trodde hon inte. Och precis då började jag kräkas min på Stationen. det vart väldigt pinsamt..
Jag åkte hem till mamma och sonny åkte till sin skola. Vi åkte och köpte ett graviditets test sen när vi väl var hemma så sa jag att jag kunde sätta 100Kr på att jag inte var gravid, så mamma satt och kolla på testet när ett stort starkt + var där.. Jag började gråta och sprang ner på mitt rum. Ringde Sonny och berättade och han kom hem.

Det var egentligen jag som tog första beslutet att behålla. Jag hade alltid velat bli ung mamma och sen så såg jag det som att det var menat så. Jag tror ju på ödet, Sonny var först inte lika förtjust i det som jag var för han tänkte på ekonomi och boende osv. Men sen så ändrade han sig iallafall, dagen före vårt abort möte. Så jag vart ju lycklig. Så ja, 4 Juni 2010 21:55 fick jag en liten solstråle vid namn Seth :)

Kommentarer
Postat av: Michelle

Gud.. Om jag hade fått höra att jag inte kommer kunna få barn och sen blir gravid så skulle jag aldrig göra abort. Så förstår det! Han är hur som helst en liten solstråle

2011-05-22 @ 18:29:17
URL: http://elisabethmichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0