Svar + Fråga

jag känner mig tjock och är lite överviktig men jag vet inte vad jag kan göra åt det . det är svårt . tips?


Jag har precis samma problem som dig, Jag känner mig tjock och enligt mitt BMI är jag överviktig och jag vill göra någonting åt det. Nu ska jag börja cykla på min tränings cykel jag ska köpa, sen har jag gett som nyårs löfte att inte ens röra godis eller chips och sånt. Jag kommer att äta mycket grönsaker och mindre mat. så som tallriksmodellen ser ut. dricka mycket vatten för det behöver kroppen. Om du åker till Rusta har dom en billig träningscykel, den ska jag köpa och så kan du t.ex. cykla framför favorit programmen på TV. Sen ska jag ut och gå varje dag med Seth.
Sen på sommarkvällarna funderar jag på att jogga också.
Det du kan göra om du inte vill göra detta själv är att du drar med dig någon kompis eller ett syskon :)



Dom tips jag kan ge:

- Hoppa över Godis och onödigt.
- Sätt upp ett mål.
- Ät mycket nyttigt, dvs grönsaker m.m.
- Motionera varje dag.
- Gymma/Träna några dagar i veckan.



Gå och lägg dig i god tid då kroppen behöver vila.
Om ni vill kan ni få börja följa mig varje vecka om hur det gått, om min vikt minskat och även med bilder.

Hoppas du fick lite tips :)


Kommentarer
Postat av: anonym

tack så mycket för tipsen :D

2011-01-01 @ 21:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0