Frågestunden

Hur är det mellan dig och din syster, läste att ni hade några bråk?
det är bra mellan oss, alla syskon bråkar ibland. Men nu när vi haft en svår tid med allt som hände pappa så har det varit extra jobbigt när vi bråkat. Annars är det väl bra.

har förhållandet mellan dig och sonny blivit bättre/sämre sen ni fick seth?
Alltså vi håller sams och har aldrig bråkat, det är väl varken bättre eller sämre eller hur man ska uttrycka sig. Vi har det bra och är lyckliga tillsammans.

när vill du & sonny ha erat andra barn?
Jag vill ha mitt andra när jag pluggat färdigt till frisör. Så om 4år ungefär, det är i alla fall vad jag vill. Men sen får vi ju se hur det blir.

är seth lugn eller är han mer busig,tycker att han ser väldigt lugn ut?
Han är väldigt lugn, men ibland lägger han till den busiga sidan också. Det är svårt att få foton på honom som busig för såfort man plockar fram kameran så slutar han och blir så harmonisk.

hur kan du klippa så fint,brukar du träna på dockor eller något. För det är inte så vanligt att man är så duktig annars,men du är verkligen grym angelica.
Jag har faktiskt aldrig övat, det började med att jag klippte av min tjej kompis hår. Hon blev ganska nöjd, inte jätte men hon kunde leva med det. Sen klippte jag henne en gång till. Då vart det inte så bra alls. Men tredje gången jag fick klippa henne så vart hon jätte nöjd, jag klippte även hennes dåvarande pojkvän, som också blev nöjd. Sen så fortsatte det, jag fick klippa två vänner till, och Sonny och även min mormor. Och alla har blivit riktigt nöjda, så jag har faktiskt lärt mig helt själv.

hur är det med din pappa nu, mår han bra?
Han mår väl bra, det verkar så. Han har gjort stora framsteg på så kort tid. Han är redan ute och går med våra hundar tillsammans med mamma igen och han försöker laga mat och han går själv, har ibland hjälp av en rullator om det är längre turer. Han har varit på sin fabrik, han är och träffar en av sina kunder just nu faktiskt. Jag är så glad att han går så fort fram !

gör det ont att tatuera sig?
Ont gör det alltid, det är ju inte precis som att pierca sig i alla fall. Som mina piercingar jag har, tungan, läppen, ganska många på öronen. Så gjorde ingen av dom ont.
Min tatuering på handleden gjorde inte ont, det var bara en obehaglig känsla. Min tatuering på överarmen gjorde inte ont i början men sen gjorde det väl ”sådär” ont. Men den i nacken, den smärtan går att beskriva och säga ” den var nästan värre än min förlossning”. Den grät jag till.

vad gör dig lycklig?
Min sambo och son, dom gör mig otroligt lycklig !

varför slutade du på hockey?
När jag träffade Sonny så samtidigt som det så inledde dom ett kontrakt  i laget jag spelade i och då hade jag ingen tid med Sonny alls. Och jag hade börjat tröttna lite på det redan då. Så jag valde att leva med någon jag älskar än att leva själv för en sport.

vill du börja spela hockey igen?
Ja jag har faktiskt börjat fundera på det, har alla min målvaktsutrustning här i vardagsrummet. Men jag har varit sjuk och sen behöver jag hjälp med att få upp grejerna till Ishallen.

vilken tid vaknar du på mornarna, vaknar seth jätte tidigt eller?
Seth vaknar tidigt varje morgon för jag måste väcka Sonny varje morgon för skolan och då vaknar oftast seth och då är det svårt att få honom att somna om. Men jag vaknar halv 7 varje morgon som tidigast för då ska Sonny upp och Seth vaknar.

har seth en säng i ditt rum som han sover själv i? eller sover han mellan dig och sonny?
Seth har en egen säng i mitt rum, en vit fin säng. Han fick sova mellan mig och Sonny när han var nyfödd till runt 1½ månad. Om han får sova i våran säng för ofta så lär han sig det och kommer inte vilja sova i sin egen säng när han blir äldre. Vi har även sovrutiner för honom som vi försöker följa. Matrutiner är ingenting som jag tycker man ska hålla på med, barnet behöver mat när den behöver.

vad gör du på dagarna förutom att ta hand om seth?
egentligen så gör jag inte så mycket mer, jag försöker städa lite, jag gör mat ibland, städar mitt eget rum, bloggar, kollar på tv. Under sommaren åkte jag ner på stan med Seth varje dag och bara gick omkring i solen och njöt.

vad är det jobbigase som hänt dig i livet?
Det har hänt mig så mycket i livet jag inte tänker prata om. Men det som varit jobbigaste för mig i mitt liv hitills. Det var att veta att min pappa låg i respirator och kanske inte skulle klara sig. Men nu mår han bra, han hade en skyddsängel !


Fortsätt gärna ställa frågor iallafall, jag svarar gärna på dom !


Kommentarer
Postat av: Jasmin

hej gumman , du behöver inte publicera ut frågan och ifall du vill kan du skicka svaret till min hotmail. Ditt val!



Men jag tänkte fråga angående sexet nu efter att du fött barn.

Hade ni mer eller mindre sex före du fick seth? har tänkt på det ett tag då jag undrar hur det är efter man fött barn, blir det mer eller mindre sex efter man har en unge? jag kan tänka mig att när seth blir lite äldre kan sexet minska lite. Nej, jag vet faktist inte , men hur är det? hoppas jag inte kom in lite för personligt. Puss på dig gumman och är glad över att din pappa kom ut ur sjukhuset.

Jasmin

2010-10-16 @ 18:11:06
Postat av: Anonym

är walle han som var otrogen mot minna din kompis?,och hur känns det för dig nu

2010-10-17 @ 18:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0