Fråga & svar.

Kommentar:

Hej jag undrar om du är född 94 eller 95?:) va kul att det närmar sig.. har följt din blogg nästan varje dag:) jag är gravid oxå men jag vet inte om jag ska göra abort, jag vågar inte säga till mina föräldrar:( vad tycker du jag ska göra?? jag vill ha barnet men barnets pappa säger att han lämnar mig om jag behåller det! :( jag är 15 år .. vad tycker du jag ska göra...? Kram lycka till i framtiden med sonny och eran Lilla guldklimp :D



Svar:

Hej tjejen, jag förstår hur du mår och att du är rädd. Det var jag också kan jag lova, jag är 94a, ska fylla sexton senare i sommar. Vad kul att du läser min blogg och tycker om den det glädjer mig verkligen !  Jag tycker såhär, du måste ju berätta för dina föräldrar någon gång för dom kommer märka på dig att något inte står helt rätt till och för att försöka ha kvar deras tillit borde du prata med dom innan du tar egna beslut för dina föräldrar har säkert bra erfarenhet om livet och sånna här situationer. Försök få dom att ägna lite tid åt dig och sitt ner och prata du och dina föräldrar själva utan pojkvän eller syskon och försök hålla en lugn dialog och förklara hur du mår och känner.

När det gäller din pojkvän, så säger jag samma sak till dig som jag har sagt till dom andra som bett om råd. Det är din kropp, det är du som går igenom det här. Det är ditt beslut. Du ska inte göra en abort bara för att han säger att han lämnar dig annars, du ska gå efter ditt hjärta. Jag slår vad om att du är en stark tjej som klarar av det här, och jag kan alltid hjälpa dig om du så vill med saker du undrar över eller vill prata om.

Jag satt också lite i kläm i början, för min pojkvän kände sig inte redo för att bli pappa och ville därför inte ha barnet än. Men jag ville, så jag kände ganska mycket att jag måste gå efter vad som känns rätt för mig. Som tur var så hann min pojkvän ändra sig innan det var försent.

Mitt råd till dig är att vill du ha kvar ditt barn, så ska du ha det. För det är ett jätte stort beslut och det går inte att ångra sig efteråt, så det är upp till dig. Tänk efter noga på både för & nackdelar om vad som gäller med att skaffa barn i sån tidig ålder. Och det är du som kommer må som sämst ifall du gör en abort för någon annans skull som din pojkvän till exempel.  Har du fler frågor, så kan du skicka mig en kommentar med din msn så kan jag lägga till dig där och prata om du vill, jag publicerar såklart inte din msn i bloggen!  Hoppas jag har kunnat hjälpa dig lite i alla fall. Ha det så bra så länge och tack kommentaren !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0