Fråga från frågestund !

Ellen: 
1. Hur lång tid tog det för dig/er att bestämma er för att behålla barnet?

2. Skulle du behållit barnet även om du inte hade en pojkvän som stöttade dig?

3. Vem kom på namnet Seth?

4. Vad ser du för för/nackdelar med att bli ung mamma?


Svar:
1.
ojj, det tog en ganska lång tid eftersom min pojkvän inte kände sig redo. Jag ville verkligen, men inte han. så vi beställe en kirurgisk abort där jag sövs ner, men dagen innan aborten sa jag: " din sista chans att bestämma dig, vill du ha vårt barn eller inte?". Då fick jag det svar som gjorde mitt liv ännu mer värdefullt än det var innan. Han ville ha det så vi behöll det !

2.
Jag är väldigt emot abort.. hade min pojkvän lämnat mig hade jag kämpat mig igenom det här ändå. Det är ett litet liv av mitt egna kött och blod. Jag hade kämpat mig igenom det, men nu har jag tur som har en underbar pojkvän som tar sitt ansvar och visar att han är mognare än andra 16-17åringar.

3.
Det var faktiskt min pojkvän som föreslog namnet Seth efter att ha hört det i en svensk film. "Johan Falk". Tyvärr så är Seth en kriminell snubbe där, men vi gillade verkligen namnet och tyckte det var otroligt fint. Han förslog namnet Seth och jag föll såklart för det lika fort.

4. Fördelar: Det finns så många så jag vet inte vart jag ska börja.. att skaffa barn är livets största händelse och läxa. Genom att skaffa barn får man en enorm erfarenhet om livet. Jag älskar barn, ta det inte fel !  dom gör en glad, jag ville ha barn med en kille jag känner att jag vill leva med, och det känner jag. Jag och min pojkvän kommer hålla ihop !
Nackdelar: Visst det finns nackdelar, men inga jag lider utav. det kanske inte kommer finnas mycket tid för mig att vara ute med kompisarna men det är faktiskt jag som valt det här själv och ska därför ta mitt ansvar. men jag ser inte det som en nackdel, utan jag ser det mer som någonting bra för jag kommer kunna lära mig så mycket om livet !

Sen blir man dessutom mycket mognare under graviditeten då alla hormoner sprutar omkring och man får sin mamma roll.

Tack för frågorna !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0