hur berättade jag om min graviditet ?


" Hur tala du om för din mamma och pappa att du var gravid? "




Jo det började morgonen 2 oktober. På min pojkväns födelsedag, det kom så plötsligt. vi var hemma hos honom och skulle ta bussen som går direkt till min skola. vi säger hejdå och pussas och lite så, så kliver han av bussen på Central Stationen i Uppsala för att kunna byta buss till sen egen skola.
Han hann inte mer än kliva av så sprang jag efter och sa att jag mådde otroligt illa och inte riktigt visste vad jag skulle ta mig till..  jag ringde därför mamma, och frågade:
- " när öppnar ungdomshälsan ? "
Mamma sa att dom öppna runt nio tiden och frågade varför.
- " Jag mår illa och jag tror jag kommer... ".  så började jag spy vilket kanske inte är sådär super trevligt men det gjorde jag, och min pojkvän vart lite orolig vilket jag såklart också vart.

Mamma bad mig komma hem så vi kunde göra ett graviditetstest så jag gjorde som hon sa och tog mig hem.. någon timme efter att jag kommit hem så åkte vi och köpte ett graviditetstest och så kollade vi hur det egentligen stod till. Jag minns att jag sa
" jag kan sätta 100kr på att jag inte är med barn ".
Mamma tittade på gravtestet och sa: "Jag är ledsen".  Jag gick fram till testen, kollade på det, började störtgråta och sprang ner på mitt rum och ringde min pojkväns, alltså barnets pappa. det var positivt.  
så jag berättade aldrig för mamma, hon var med när jag själv fick veta.


om man vill berätta något sånt för sin mamma eller pappa så tycker jag man ska göra det och sitta ner i lugn och ro och försöka prata lugnt med sina föräldrar eftersom att det blir till en enda stor chock alltihopa. det blir tuffa tider ett tag och allt kommer kännas annorlunda och du kommer kanske vara mycket deppig och vara i dina egna tankar, men det är ditt beslut som gäller.
Det som gör dig lycklig och den väg ditt hjärta väljer, dit ska du gå.


Kommentarer
Postat av: Anna

Usch så jobbigt :/ tur att din mamma tog det bra !

2010-03-22 @ 23:27:52
URL: http://annaahellgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0