Svar på frågestunden.

1. Hur lång tid tog det för att föda barn?
Svar: Mina förvärkar höll på i tre veckor, sen börja dom riktiga värkarna dagen innan förlossningen, sen var jag öppen tio cm vid sju tiden på kvällen, sen kom min lilla ängel 21:55.

 


2. Vad sa sonny när du berätta att han inte var den första?
Svar: Han sa att det inte gjorde något och att han älska mig lika mycket i alla fall.

 


3. Blev dina föräldrar arga / chockade när dom visste att du var med barn?
Svar: Arga blev dom väl kanske inte, men det var blandade känslor. Glad, ledsen osv.

 


4. Hur mycket vägde du innan du var gravid?
Svar: Jag vägde mellan 57-60kg innan.

 


5. Hur mycket väger du nu?
Svar: Under graviditeten vägde jag 77kg, nu håller jag på att gå ner igen och nu efter 2veckor & 5dagar så väger jag 65.

 


6. Tycker inte du att "du" är för ung att bli med barn nu?
Svar: nej det tycker jag inte för jag är väldigt väldigt ansvarsfull och mogen för min ålder.

 

 

 

7.  Hade du och Sonny sex under graviditeten? Om ja, vilka ställningar körde ni för magen va väl i vägen?
Svar: Ja det hade vi, jag låg underst.



8. Hur är din sexlust efter att du har fött barn?
Svar: Stor, man får inte ha sex eller bada på 6-8 veckor efter graviditeten.



9. Hade nu några speciella cravings under graviditeten? t.ex att du ville ha saltgurka mitt i natten osv :D
Svar: jag åt Ketchup till nästan allt, och åt nästan bara godis.




10. Hur många seriösa X-pojkvänner har du?
Svar: Jag räknar ingen av mina gamla ex-pojkvänner som seriösa faktiskt.. för det slutade alltid lika illa.

 


11. Har du förlorat många vänner pga Seth?
Svar: Jag har inte förlorat en enda vän för att jag skulle ha barn. Alla har stöttat mig så otroligt mycket !



12. Har dina lärare haft fördomar mot dig?
Svar: Många, men inte för graviditeten. För att jag var kaxig och bråkig som elev. Men växte sedan upp, men dom ändra inte sin syn på mig förs jag vart gravid, då såg alla positivt på mig och hjälpte mig.

 


13. Hur ofta hade du & Sonny sex innan du visste att du va gravid ungefär?
Svar: Jag vet ärligt talat inte.. men väldigt väldigt många gånger så du knappt kan gissa..

 


14. Favvo ställning?
Svar: Det finns så många så vet inte.

 


15. Har du någongång ställt upp på sex bara för att killen tjatat?
Svar: nej det har jag inte gjort.. men sen finns det ju andra grejer..

 


16. Konstigaste stället du haft sex på?
Svar: På en kulle tillsammans med Sonny mitt i natten..

 


17. Hur gammal är ditt äldsta ligg?
Svar: 17.

 

 

18. Kanske jobbig fråga,men vem gillar du mer seth eller din lillasyster?
Svar: det var den mest idiotiska fråga jag fått ursäkta, jag älskar båda precis lika mycket fast man älskar dom på olika sätt eftersom han är min son och hon min syster.

 


19. Vill du bli mamma snart igen?
Svar: Ja jag vill ha ett barn till om fyra år när jag pluggat färdigt har jag sagt men sen får man ju se.


20. Om du skulle bli med barn nu skulle du då velat ha en dotter eller son?
Svar: Det spelar absolut ingen roll, dom är fortfarande lika fina och jag kommer älska dom!

 


21. Hur många barn vill du ha?
Svar: Jag vill ha tre barn.

 


22. Om du skulle bli gravid med tvillingar snart,menar när seth blir 5 månader? skulle du ha kvar barnen då?
Svar: Jag skulle ALDRIG göra en abort, aldrig någonsin oavsett om det vore sexlingar jag var gravid med.
 

 

23. Tycker du det är okej att bli av med oskulden när man är 12 som du var. Om ditt barn hade blivit det hur hade du då reagerat? visste din mamma om det, och vad sa hon då.
Svar: Nej jag tycker inte det är okej och jag skäms sjukt mycket för det.. stå upp för dig och håll din oskuld så länge du kan. Det är någonting fint man ska ge en person man älskar. Jag släppte min oskuld alldeles för lätt. Jag skulle ha väntat !



24. Ville sonny att ni skulle behålla seth från försa början?
Svar: Nej.. Han ville plugga färdigt och så som man egentligen borde göra men sen ångrade han sig och jag vart överlycklig.

 


25. Vem berättade för din syster att ni skulle få barn? hur sa ni de och vad sa hon. Vart hon sur liksom hur reagerade hon.
Svar: Först trodde hon nog inte på oss, sen vart hon nog lite osäker sen vart hon glad tror jag.

 


26. Var sonny schokad när han fick reda på att ni skulle få ett barn?
Svar: Det vart han nog, vå båda fick ju reda på det den andra oktober på hans födelsedag och jag var ringde och stor grät i telefonen så han blev nog rädd och chockad skulle jag tro.



27. Var det någon utav dina kompisar dom var emot dig när du skulle bli mamma i en ung ålder?
Svar: Nej det var ingen som var emot mig faktiskt.

 


28. Vad sa doktorerna när du skulle föda och var så ung?
Svar: Dom konstatera att jag var ung, men hallå.. det vet jag väl ?



29. Trodde du att seth skulle bli en pojke eller flicka?
Svar: Jag var bombsäker på att det skulle bli en flicka ” det var magkänslan ” sa jag men jag hade så fel haha, nu har min son kommit och jag älskar honom obeskrivligt mycket !


30. När vill du ha barn igen?
Svar: Som jag sa så vill jag gärna ha ett barn till om ca fyra år.

 

 

31. Går Sonny på gymnasiet? I så fall vilken linje?
Svar: Han börjar gymnasie till hösten.



32. Vad drömmer du om att uppnå de närmsta 5 åren?
Svar: Ett barn till tillsammans med Sonny, eventuellt en bil, egen lägenhet och en underbar femårig son (:


33. Hur länge planerar du och Sonny att bo kvar hos dina föräldrar?
Svar: Just nu pratar vi om att bo hemma tre-fyra år till tills pluggandet är klart.

 


34. Hur ser en vanlig dag med Seth ut ?
Svar: det är olika hela tiden, Upp vid halv, byta blöja och äta, säga hejdå till pappa Sonny innan han åker till jobbet, mysa och somna om om man har tur, sen upp vid tio, byta blöja igen och äta, sen så somnar han antingen om eller så gråter han. Det beror ju helt på honom och hans humör.

 

 

35. Hur reagerade sonnys föräldrar på att du var gravid och att han skulle bli pappa?
Svar: Hans mamma vart lite osäker och hans pappa vart glad.

 

 

36. Hur ofta träffas du och sonny nu när ni har barn tillsammans?
Svar: Varje dag, vi bor tillsammans hemma hos mina föräldrar.

 

 

37. Om seth vill byta förnamn när han blir äldre? hade du låtit honom göra det då? Tycker du dt är okej har kompisar som bytt namn?
Svar: Visst får han väl byta namn, när han fyllt arton. Men det vore väldigt synd eftersom jag ska tatuera in hans namn på mitt skulderblad. Vill verkligen byta namn så är det okej, tycker jag.

 

 

38. Haha kanske dum fråga,men om seth kom och var emo och gillade den stilen. Haha tror nt han kommer bli dt,men om? hur hade du reagerat? vad tycker du om emon?
Svar: Hur ska jag reagera ? det är helt upp till honom själv vilken stil han vill ha, vilka kläder han vill bära. Jag har ingenting emot folk som är ”Emo”. Emo för mig är en musik stil, men jag vet mycket väl vad ett ”Emo” är. Och jag har ingenting emot dom.

 

 

39. vem var din första kille ?
Svar: Det var när jag var fem år på dagis, Parham.



Nu är dessutom frågestunden slut !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0