Fråga + Svar

jag tänkte ställa en fråga :)
alltså jag blir 17år i september och jag har velat bli ung mamma hur länge som hellst!

Så jag undra om du tkr att det är en bra ide om jag skulle skaffa en unge nu? Elr skulle du tycka att jag ska skaffa en när jag har gått ut skolan?

och föresten så är din unge jätte söt och din blogg är jätte fin och det är roligt att följa den :)



Svar:  Tack, ja han är jätte fin! Jag tycker att du borde vänta tills du gått klart skolan. Jag vart oplanerat gravid och ville absolut inte göra abort, om du skaffar barn nu under din skolgång kommer du vara tvungen att gå om gymnasiet pga att du hoppar av. Jag hade tur som vart gravid så min son kom i slutet av nian så jag kunde hoppa på gymnasiet senare. Sen är det helt upp till dig om vad du vill göra med ditt liv, men ett tips eller råd är att du klart skolan först för att ha en färdig utbildning. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

okejokej tack för din åsikt om de :)



men jag har en till fråga om det är okej, :)



Hur får du råd med blöjor och sånt till seth, med tanken på att du inte går i skolan? :)

2010-06-22 @ 15:52:15
Postat av: Ellen

Jag känner likadant som hon som skriver!

Är 17 år med en pojkvän på 21 år. Vi har också börjat fundera på barn,men är inte säkra på om vi ska försöka eftersom jag ska börja plugga gymnasiet på distans till hösten.

Får se hur det blir...



Älskar med din blogg Angelica! Läser den varje dag!



Måste också säga att jag beundrar dig så mycket som klarat att bli mamma som ung. Du är ett bevis på att man kan klara att bli förälder trots att man är ung:D



Ha det gott!

2010-06-22 @ 17:52:28
Postat av: Tiara

Vilket bra svar, jag håller med fullständigt!

Jag blev också oplanerat gravid och har gått om några år och nu är det väldigt osäkert om jag behöver gå om ettan igen eller om jag får börja tvåan, då med plugg på distans och en jäkla massa stress. Det är inte kul alls. Däremot ångrar jag inte för en sekund att jag behöll Alma =)

2010-06-26 @ 23:28:02
URL: http://tiiara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0