Rökning

När jag fick reda på att jag var gravid så var det i femte veckan, det tod mig först några veckor att sluta men sen insåg jag att det var det enda rätta för hans skull. Jag fick en kommentar idag av en tjej som inte klarat sluta, jag förstår dig !  det är mycket svårare än vad man tror och framförallt så är det svårare en vad icke rökare tror. Det är ett så starkt beroende. Jag ångrar att jag ens började, men jag sa: "Jag ska inte bli beroende" och vet ni ?  det var bullshit, idag är jag riktigt j*kla beroende och klarar mig inte alls utan att göra det. Under graviditeten så fick jag bara positivt stöd och kunde därför hålla mig utan, men nu när man väl har barn så finns  det motgångar och inte bara medgångar. det är jobbigt och man måste kämpa för dom små liven, men som jag sa så är jag inte en sämre mamma för att jag röker. min mamma röker, jag älskar henne ändå, hon sa åt mig att aldrig börja men tyvärr föll jag dit ändå ( INTE FÖR ATT HON GJORDE DET, AV ANDRA SKÄL ). Jag skulle aldrig säga till seth att börja röka för det är ju såå skönt när man är arg eller ledsen. nej utan tvärt om, jag kommer säga åt honom att INTE röka, för det förstör ens liv jag vet. men det är inte så lätt att sluta som alla tror.

Kommentarer
Postat av: Mormor/gammelmormor

Jag vet hur svårt det är att sluta röka hjärtat, förr rökte jag upp till 1,5 pkt om dagen, (med eller utan barn i magen) i sängen på morgonen o det sista jag gjorde innan jag somnade, tills en läkare gav mej rejäl dödsångest, o jag vet inte huur många ggr jag då hade försökt innan och håll uppe i 8 månader t o m. Det finns tyvärr så många besservissrar som bara anser att "det är väl för 17 bara att sluta" men så enkelt är det inte för alla... Men en dag hoppas jag att oxå du hittar den rätta feelingen och då har man en chans att lyckas men man måste känna till fullo att man gör det för sin egen skull, inte för någon annan §:) kram mormor

2010-07-16 @ 17:42:34
Postat av: Eller

Men man kan om man vill, så är det bara! Jag är 34 och har slutat röka när jag blev gravid! Jag vill inte förstöra mitt barn, det är egoistiskt att röka när man är gravid och när man har barn! vill man så kan man annars får man gå till vårdcentralen och be om hjälp. Man FÅR fan itne röka mär man har småbarn!

2010-07-16 @ 21:36:21
Postat av: Sofie

Hej! Jag väntar bebbe nr 2 o slutade då jag väntade ettan men när han väl hade kommit så började jag igen, när man blir mamma så blir stressen så tuff o i ciggaretterna så finner man ju lugn o att sluta denna gången va lätt men när bebben väl är ute vet man ju inte hur det blir. Jag tycker du verkar va en super mamma o att du röker spelar inte så stor roll, du skriver ju att du inte gör det med din son i närheten o det tycker jag är det viktigaste. Kommer fortsätta följa din blogg för jag tycker den va mysig :)

2010-07-17 @ 09:48:15
URL: http://itsmylovelylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0