25 augusti 2010.. Födelsedag och akuten..

Starta låten innan ni läser vidare.

Min födelsedag var den absolut sämsta födelsedag jag någonsin haft.. imorse kom dom och sjöng för mig innan pappa skulle till jobbet. Senare när han sa hejdå för att gå fick jag genast en konstig känsla i kroppen av rysningar och att något verkligen inte stod rätt till..

 Jag hade så höga förväntningar på min dag och jag sprang runt för att allt skulle vara perfekt. Först kom Sonnys mamma, mormor och morfar.. Efter det, kom min kusin Fredrik och hans tjej Linnéa. Efter det runt sju - åtta tiden kom min farmor och farfar. det var 3/10 familjer som kom igår.. sen kunde även mina två bästa vänner komma heller. dom som inte kom var sjuka, hade träning eller glömde bort. menmen, skit samma. jag längtade efter att pappa skulle komma hem också. efter som alla var hemma utom pappa. Han slutar kl 4 så brukar han vara på väg hem runt halv fem.. men då..

Runt halv fem ringer det i telefonen och jag svarar,

Jag: Ja det är angelica ?
Hon: Ja hej jag ringer från akuten, är du Jörgens fru ?
Jag: Nej, jag är hans dotter.. har det hänt något ?
Hon: Jag måste prata med din mamma.
Jag: Har det hänt något, jag är hans dotter och jag fyller år idag !
Hon: Jag måste prata med din mamma.

så jag räckte över telefonen till mamma med ett stort hål i bröstet, det vimla av miljontals tankar i mitt huvud.
Sen fick jag reda på vad som hänt.. Min pappa, jobbar med att bygga hus och är egen företagare osv.. Då hade dom en ställning på jobbet som han var på,  och helt plötsligt så ramlar han bara ner.. Han landa med ansikte och huvud imot marken. Ambulansen kom för att hämta honom, dom vet inte riktigt om han var vid medvetandet eller inte.. Men mamma åkte in till akuten fort som f*n. Så skulle hon ringa om hur det gick och så. Tills slut fick jag ett sms..

Mamma: Han är nersövd.
Jag: Varför då ?
Mamma: Vi pratar när jag kommer hem.

då förstod jag att det inte var bra alls.. när hon kom hem så började hon med att sätta sig på golvet framför soffan där jag, min syster och sonny satt. ( Seth hade precis somnat ).
Hon började sitt samtal såhär: " anledningen till att jag ville prata med er när jag kom hem var för att det inte är så bra, han ligger nersövd och i respirator, en krossad och bryten arm och en blödning i hjärnan och opereras inatt..  det tog verkligen på mig.  det värsta som kan hända nu är att han dör..
Jag gick ut på balkongen och tog en cigg, grät och lyssna på låten som ni kan höra. när den var slut tog jag en till och grät bara ännu mer..

Så såg min födelsedag ut.. men så min pappa opererades inatt, och dom satte en tryckmätare på hjärnan för att se så den int sväller.

Pappa, till dig vill jag säga att vi älskar dig och har alltid gjort det.
Vi saknar dig, du måste kämpa. vi finns för att stötta dig, så som en familj gör.
Vi behöver dig, du håller oss vid liv med din kärlek.
En bättre pappa kan vi inte få, tänk på att allt vi prata om.
Jag vet hur mycket du älskar hockey, jag har ju precis börjat på de igen och du,
du farsan baloo skulle lära mig allt du kan.
Du måste blir bra, annars vet jag inte vad jag gör.
Du är stark nog för att klara av det här, vi finns alltidför dig.
Jag, vi älskar dig !


Kommentarer
Postat av: evelina höglund

jag tänker på er! <3

2010-08-26 @ 10:53:57
Postat av: Sandra

Oj, vilken dramatisk födelsedag du fick..

Men oroa dig inte, allt kommer bli bra!

2010-08-26 @ 12:01:35
Postat av: sarah

jag blir tårögd. Hoppas att han blir bra snart. Tänker på dig :'(<3

2010-08-26 @ 13:08:59
URL: http://sarahceciliacollin.blogg.se/
Postat av: Lina

Usch vad hemskt. Hoppas det går bra för din pappa och grattis i efterskott!

2010-08-26 @ 15:35:04
Postat av: Anonym

gråter för vet hur du känner har hänt min mamma med epelepsi skit:(

jag bara grät,allt var hopplöst ville bara lägga mig och aldrig vakna:(:(:(



angelica,du klarar det du har din underbara familj som jag även hade min underbara. Ta hand om alla. Och hoppas det blir bra men jörgen,jag önskar er all lycka till<333

2010-08-26 @ 15:42:04
Postat av: Anonym

åå jag lider med dig...hoppas din pappa blir bra! <3

2010-08-26 @ 15:52:00
Postat av: Ellen

Tänker på dig och din familj!

Ber för din pappa och hoppas att allt blir bra!

2010-08-26 @ 16:44:39
URL: http://[email protected]
Postat av: Lotta

...vi är många som tänker på er alla!Stor kram Lotta

2010-08-26 @ 18:21:00
Postat av: My

Fy fan va hemskt!:( sånt här borde vara förbjudet att hända:'( men du ska veta att jag tänker på er, håller tummarna på de bästa! Och är de något så är de ju bara att du hör Av dig om du vill prata eller så. •kramar om i massor•

2010-08-26 @ 18:51:19
URL: http://skrotie.blogg.se/
Postat av: Jasmi

Tänker på er hjärtat , hoppas det blir bättre snart med honom :'(<3

2010-08-26 @ 21:46:36
Postat av: Jasmin

Tänker på er hjärtat , hoppas det blir bättre snart med honom :'(<3

2010-08-26 @ 21:46:59
Postat av: Nathalie Nordgren

För de första , grattis , för de andra , vilken födelsedag....började faktiskt gråta när jag läste du du skrev , skulle få hjärtstillestånd om de hände min pappa , förstår dej mycket väl, finns för dej om du vill prata , kram!! :'( <3

2010-08-26 @ 22:06:37
Postat av: Kira

Nejmen stackars dig! Det måste kännas hemskt! Och ännu till på din födelsedag! Men kämpa på och hoppas på att det blir bra! Då brukar det nog bli det.. <3 Försök stå ut. De finns alltid något bra i det dåliga! <33

2010-08-27 @ 17:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0