17/11 -09 :'( <3




min lilla älskling <3

Detta var våran första hund Simba som vart döpt efter Lejonkungen. Han föddes 2002-08-02 och var en blandning av Rottweiler & New Foundland. Han vart tyvärr bara nästan 8 mån då han hade subluxationer på båda höfterna så han fick lämna oss alldeles för ung. Vi han ju ingenting, så vart allt bara fel. Det var ett tungt beslut att låta han somna in men det var vad som var bäst för honom. Den 27/3-2003 så somna han in i mammas famn. Hon hade en ros med sig som hon sedan lämnade med honom, hon sparade den lilla hårtoffsen hon fick av honom.
vi kommer aldrig någonsin glömma dig vår lilla tuffs. du var go, mjuk, glad och så kärleksfull.
Det finns en låt som ofta spelades efter du gått bort, och det var " Det vackraste". jag sitter och lyssnar på den nu medans jag skriver det här om dig. du är så fin, lilla ponken. hur kunde allt bli så fel. 
nu har du varit borta 6år, 8månader och 1 vecka och tre dagar. jag älskar dig så !

Denna låt spelade mamma och pappa på vägen hem från Ultuna, när du gått bort.

Det vackraste jag vet,
är att se dig när du sover.
Här råder stilla frid,
och jag glömmer både rum och tid.

Du ligger här bredvid,
och jag känner hur du andas.
Att älskas utav dig,
är det vackraste för mig.

Så sagolikt det är,
att se morgondimman lätta.
När mörkret sakta flyr,
och att se hur dagen åter gryr.

En kylig morgonbris,
sakta sveper genom rummet.
Jag kryper tätt intill,
lycklig för att du finns till.

Stunder av stillhet,
ett ögonblick av ro ibland.
Stunder av lycka,
att bara ha varann.

Det är en rikedom,
att få älska och att älskas.
Vår kärleks varsamhet,
är det vackraste jag vet.

Det vackraste som finns,
är att vara någon nära.
När månen lyser klart,
över skog och mark så underbart.

Du ligger här bredvid,
och jag känner hur du andas.
Att älskas utav dig,
är det vackraste för mig.

Stunder av stillhet,
ett ögonblick av ro ibland.
Stunder av lycka,
att bara ha varann.

Det är en rikedom,
att få älska och att älskas.
Vår kärleks sårbarhet,
är det vackraste jag vet.

Du ligger här bredvid,
och jag känner hur du andas.
Att älskas utav dig,
är det vackraste för mig.
_________________________________________

Vi kommer aldrig glömma dig vår lilla nalle björn, du var alltid så lekglad och skulle busa hela tiden. du visade kärlek, du var min första hund och jag älskade dig så otroligt mycket och det gör jag fortfarande ska du veta, du är fortforande kvar hos oss. jag kan se dig, känna dig, känna dina pussar mot kinden så man blev alldeles blöt och bara skrattade. du är den mest finaste nalle jag någonsin sett. jag glömmer dig aldrig !
vi alla älskar dig, jag gråter för dig fortfarande. jag älskar dig min svartbruna nalle björn ! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0